• ثبت نام-سال تحصیلی-جدید-هنرستان-مصورالملک

    ثبت نام سال تحصیلی جدید

گرافیک

تصویرسازی، عکاسی، طراحی صنعتی

معماری داخلی

نقشه کشی، حجم و ماکت، اتوکد

پویانمایی

انیمیشن، طراحی، فیلم

نقاشی

عکاسی،نقاشی ایرانی، طراحی

فرهنگستان هنر با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری همایش «هنر،کرونا» را با هدف کاویدن هنر در مختصات فعلی جهانِ درگیر کرونا برگزار می‌کند

هنر در دوران کرونا

عکاسی از منظره و طبیعت زنده بسیار لذت بخش است ، اما اگر شما اصول عکاسی از منظره را بدانید مطمئنا عکس های بهتری میتوانید تهیه کنید و لذت عکاسی حرفه ای را احساس نمایید

عکاسی در سفر

پل طبیعت با 3 ستون (در سه طبقه) و طراحی بی نظیر و چشم نواز اولین پل صرفا پیاده رو در ایران محسوب می شود که بوستان آب و آتش را به پارک جنگلی طالقانی متصل می کند.

معماری مدرن

پوستر ها برای تبلیغات یا برای تکثیر یک اثر هنری با هدف اقتصادی از آن استفاده میشود اما به طور کلی پوستر یکی از عناصر تبلیغاتی ست که ما همه روزه در محیط خود مشاهده میکنیم.

طراحی پوستر

 به کانال تلگرام ما بپیوندید   ورود

افتخارات هنرجویان درمسابقات فرهنگی هنری

پوستر یکی از عناصر تبلیغاتی می باشد که ما همه روزه در محیط کار یا جامعه و در رفت و آمدهای خود مشاهده می کنیم. برخی از پوسترها به گونه ای هستند که ممکن است ما با دیدن آن ها قدم هایمان را آهسته­ تر برداریم و برخی ممکن است به گونه ای باشند که کوچکترین توجهی به آن­ها نکنیم و از کنار آنها عبور کنیم. به دلیل آن تا بحال فکر کرده ­اید؟ اینکه ما به برخی از پوسترها توجه نمی کنیم همیشه دلیل بر خوب نبودن آن نیست چون هر پوستر برای قشر یا گروه سنی خاصی طراحی شده است و ممکن است برای همه جذاب نباشد و برخی نیز برای عام مردم طراحی شده اند که از این نوع پوسترها انتظار می رود که بتوانند همه را به خود جذب کنند. اما چرا این اتفاق برای برخی از آنها نمی افتد؟ شاید به این خاطر است که طراح آن پوستر نکات مهم در طراحی را مدنظر قرار نداده است. ما در ظریف گرافیک تصمیم داریم نکات مهم در طراحی پوستر را برحسب تجربه و دانش خود شرح دهیم.

 

اصول طراحی پوستر

در حالت کلی براساس موضوع پوستر می توان آن ها را به دو دسته ی کلی تقسیم کرد: پوستر با مخاطب خاص و عام. به پوستر بالا که اثر یکی از طراحان خوب کشورمان به نام احسان پاریخی می باشد دقت کنید. این پوستر مخاطب عام دارد و به خوبی می تواند نظر بیننده را در مورد کمبود آب و خشکسالی جلب کند. دقت کنید همان­طور که در بالا اشاره شد برخی از پوسترها برای قشر یا صنف یا گروه سنی خاصی طراحی می شود و با توجه به هر گروه و قشر طرح پوستر ممکن است تغییر کند. مثلا اگر پوستری برای افراد جوان طراحی شده باشد باید از رنگ های درخشنده تر استفاده شود. پوسترهایی که برای عام مردم طراحی می شود نیز باید به گونه ای رنگ و اشکال هندسی و قالب کلی در کنار یکدیگر قرار گیرند که توجه همگان را به خود جلب کند. نکات مهم درطراحی پوستر خلاقانه و حرفه ای عبارتند از:

  • موضوع پوستر اهمیت بسیار زیادی در نوع طراحی شما دارد. مطمئنا نوع طراحی پوستر تبلیغاتی تجاری تفاوت زیادی با پوسترهای خبری دارند. قبل از شروع طراحی مشخص کنید که پوستر شما در کدام دسته از فعالیت ها قرار می­گیرد. خبری، تجاری، هدایت کننده یا تزیینی؟
  • رنگ یکی از مهم ترین عناصر در تمام ابزارهای تبلیغاتی می باشد. اصلی ترین ابزاری که می توان توجه دیگران را با کمک آن به چیزی جلب کرد رنگ می باشد. البته در تمام طراحی ها این نکته را درنظر داشته باشید که تنها به یک ابزار یا عنصر بسنده نکنید. رنگ با تمام جذابیتی که دارد وقتی در کنار قالب نامناسب یا اشکال هندسی و خطوط نامرتب قرار گیرد نه تنها زیبایی ندارد بلکه نتیجه عکس خواهد داشت.
  • به محل نصب پوستر  باید توجه خاصی داشته باشید. در حالت کلی باید گفت پوستر بیشتر برای عابرین پیاده می باشد پس باید در تیررس نگاه آن ها نصب شود نه بالاتر و نه پایین تر از افق دید چون همه ی ما اغلب وقتی در حال قدم زدن هستیم مطمئنا بالا را نگاه نمی کنیم. پوسترهایی که پایین تر از افق دید عابرین نصب می شوند بخاطر جمعیت در حال عبور و مرور دید خود را از دست می دهند. 

 

  • سعی کنید پوستر را در جاهای خلوت  نصب نکنید. جایی که عبور و مرور بیشتر باشد مطمئنا احتمال دیده شدن آن بیشتر خواهد بود.
  • ابعاد یک پوستر را به حالت استاندارد بگیرید. نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ. ابعاد استاندارد اغلب 70*50 و همچنین 100*70 می باشد. اما ممکن است با توجه به هدف و موضوع  این اندازه ها تغییر کنند.
  • پوستر نباید حاوی مطلب زیادی باشد. اگر شما تمام قسمتهای آن را پر از مطلب کنید چشم بیننده خسته می شود و جذاب نخواهد بود.
  • لوگو در پوستر باید کوچک درنظر گرفته شود. در کنار نام برند یا موسسه یا همایش یا هرجایی که پوستر برای آن طراحی شده است نیاز نیست مجدد نوع تجارت یا فعالیت ذکر شود. این مطالب تاثیر منفی بر جذابیت طرح خواهند داشت.
  • در طراحی پوستر از رزولوشن 300 dpi و استاندارد رنگ CMYK استفاده کنید.
  • شما به عنوان یک طراح باید این نکته را در نظر داشته باشید که رنگی که در مانیتور مشاهده می کنید با رنگی که بعد از چاپ پوستر مشاهده می کنید تفاوت خواهد داشت و اگر می خواهید رنگ واقعی یک پوستر را بعد از چاپ ببینید باید سیستم طراحی خود را کالیبره کنید.
  • اگر قصد تبلیغات محصولی خاص از طریق پوستر را دارید ما به شما توصیه می کنیم بیشتر مزایایی که برای بیننده دارد را بیان کنید نه ویژگی های محصول را.
  • مانند تمام ابزارهای تبلیغاتی سادگی را باید در نظر داشته باشید. تنوع فونت به کار رفته در یک پوستر یک نقطه ی ضعف بوده و باید نهایت از دو فونت استفاده کنید.
  • نکته مهم دیگر اینکه کپی برداری نکنید. همان طور که قبلا اشاره شد کپی برداری نشان اخلاق غیر حرفه ای طراحان می باشد. پس حرفه ای رفتار کنیم. از کارهای دیگران ایده بگیریم اما کپی خیر.
  • سعی کنید طرح پوسترتان انسجام خوبی داشته باشد. به عبارت دیگر رنگ، اشکال هندسی ، فونت، لوگو و سایر موارد به کار رفته در پوسترتناسب خوبی را ایجاد کنند و ما به شما اطمینان می دهیم تاثیر بسیار خوبی در نگاه اول برای ببیننده خواهد گذاشت.

 

نکات زیادی در طراحی پوستر وجود دارند اما اینها موارد مهمی هستند که در اغلب تبلیغات باید درنظر داشته باشید.

منبع: http://zarifgraphic.com